W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
 - Otwiera się w nowym oknie

Biuletyn Informacji Publicznej Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Deklaracja dostępności

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.

Data publikacji strony internetowej: 2025-09-05.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-06.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-23.

Deklarację sporządzono na podstawie oceny przeprowadzonej przez podmiot zewnętrzny:

Logonet ul. Piotrowska

Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.

Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Wojciech Polak. Kontakt: wpolak@aps.edu.pl, tel. 22 589 36 41. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej jest Wojciech Polak, wpolak@aps.edu.pl, tel.22 589 36 41.

Informacje na temat procedury

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Kampus Akademii Pedagogiki Specjalnej im Marii Grzegorzewskiej przy ul. Szczęśliwickiej 40 składa się z 4 budynków: A, B , C i D

Dostęp do budynku A jest zapewniony wejściem od ul. Szczęśliwickiej. Wejście do budynku jest z poziomu gruntu, a do sal wykładowych na parterze i przyziemiu prowadzi winda. Przy samym wejściu znajduje się kancelaria oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dostęp do stołówki zlokalizowanej w budynku A i Klubu Studenckiego "LEON" możliwy jest poprzez windę zewnętrzną od strony patio. Dostęp do wyższych kondygnacji budynku A realizowany jest korytarzami z budynku B do których prowadzi winda. Winda zlokalizowana jest przy samym wejściu do budynku B, do której prowadzi dostosowany podjazd.

Dostęp do budynku B jest zapewniony z Patio wewnętrznego do którego można dostać się z parkingu od strony budynku C lub przejściem między budynkami A i B.

Dostęp do budynku C realizowany jest głównym wejściem od strony Patio wewnętrznego (wejście z poziomu gruntu) wyposażonym w automatyczne drzwi rozsuwane, oraz korytarzem z budynku A.

Dostęp do budynku D z zewnątrz realizowany jest wejściem od ul  Kopińskiej przy którym mieści się portiernia oraz wejściem od strony Patio. Ponadto do budynku D można dostać się korytarzami z budynku B na każdym piętrze  oraz korytarzem w podziemiu z budynku C Toalety dostosowane znajdują się na każdym piętrze budynku D.

Przy samym wejściu do bud C znajduje się portiernia, szatnia i windy. Toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami zlokalizowane są na każdym piętrze obok wind.

Na drugim końcu budynku C, na parterze znajdują się aule wykładowe A i B oraz wyjście ewakuacyjne ze schodami. Tuż obok znajduje się winda Prowadząca do auli C oraz do drugiego wyjścia ewakuacyjnego wychodzącego na poziomie gruntu.

Dostęp do Sali gimnastycznej zapewniony jest platformą schodową w klatce schodowej w budynku A lub dodatkowym wejściem zlokalizowanym na dole łącznika budynków A i C. Ponadto sale ćwiczeń wyposażone są w sprzęt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W budynkach pomieszczenia oznaczone są w języku brajla a korytarze posiadają kontrastowe oznaczenia poziome. Schody zostały oznaczone specjalnymi kontrastowymi i antypoślizgowymi nakładkami . W budynku D pomieszczenia oznaczone są dodatkowo tagami NFC zawierającymi cyfrowy zapis numeru pomieszczenia lub inne ważne informacje (np. klatka schodowa, korytarza, toaleta dostosowana)

Portiernie, biblioteka i czytelnia, biuro spraw studenckich, biuro praktyk, biuro pomocy materialnej, ośrodek studiów podyplomowych wyposażone są w stanowiskowe pętle indukcyjne

Uczelnia jest wyposażona w znaczniki systemu Totupoint wspierające nawigację dla osób niewidomych przy wejściach na teren i do budynków oraz. wewnątrz obiektów

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynkach Akademii znajdują się krzesła ewakuacyjne służące do ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami. Krzesła są zamontowane w pobliżu schodów we wszystkich budynkach. Przy krzesłach umieszczona jest obrazowa instrukcja obsługi

Przed kampusem znajdują się wydzielone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami (wzdłuż ul. Szczęśliwickiej przy samym wejściu do bud A, oraz wzdłuż ul. Kopińskiej niedaleko wejścia między budynkami A i B).Na terenie uczelni dostosowane miejsca znajdują się na parkingu przed budynkiem A, oraz przed budynkiem D.

Dodatkowe informacje

APS zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego W recepcji budynku C znajduje się urządzenie AED.

Uczelnia posiada certyfikat dostępności „Tu jest OK” nadany przez FAZON (Fundację Aktywizacji Zawodowej Osób niepełnosprawnych)

Na podstawie art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), Akademia Pedagogiki Specjalnej informuje, że zapewnia osobom uprawnionym możliwość korzystania z pomocy tłumacza języka migowego, wsparcie Pełnomocnika Rektora ds. osób z niepełnosprawnościami oraz następujące środki wspierające komunikowanie się:

  • koordynator dostępności tel. 22 589 36 41
  • pocztę elektroniczną, którą można kierować na adres aps@aps.edu.pl lub bon@aps.edu.pl
  • faks do Kancelarii 22 658 11 18.

Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub innej formy komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie (z wyłączeniem sytuacji nagłych) za pośrednictwem osoby przybranej, faksem lub mailem.

W celu usprawnienia obsługi osoby uprawnionej zaleca się, by w zgłoszeniu określić przedmiot sprawy oraz wskazać sposób kontaktowania się w sprawach związanych z ustaleniem terminu wizyty, formy komunikowania się itp.

Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848